مطالب متنوع مطالب متنوع .

مطالب متنوع

نوروفیدبک

 فعالیت های مغزی در بیشتر افراد به صورت طبیعی صورت می گیرند. اما عدم تعادل فعالیت های مغزی در برخی از مردم موجب بروز مشکلات و بحران های مزمن می شوند. امروزه برای درمان این مشکلات از یک روش درمانی به نام نوروفیدبک استفاده می کنند. در این روش، با استفاده از دستگاهی می توانند عملکرد مغز را به صورت لحظه ای در یک صفحه نمایش مشاهده کنند. هدف از نوروفیدبک، باز توانبخشی و کنترل دقیق تر و تمرین بر روی عملکرد مغز می باشد.
نوروفیدبک چیست ؟

روشی است که در آن به مغز آموزش داده می شود تا فعالیت های خود را کنترل نماید. در این شرایط، مغز یاد می گیرد که چطورعملکرد بهتری از خود نشان دهد. در واقع، نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که از طریق ثبت امواج EEG و دادن بازخورد عصبی به فرد، نوعی خود تنظیمی ایجاد می کند و آن را آموزش می دهد.
از نوروفیدبک برای درمان افسردگی و رهایی از میگرن استفاده می شود. بسیاری از افراد از میگرن رنج می برند. آنها مجبورند تا برای مدت طولانی دارو مصرف کنند. این کار، عوارض جانبی مختلفی برای آنها به همراه دارد. نتایج به دست آمده نشان می دهند که نوروفیدبک تاثیر مثبتی بر کاهش دردهای میگرنی دارد. اگر در کنار مصرف دارو از نوروفیدبک هم استفاده شود، درصد موفقیت این روش درمانی چند برابر می شود.
یکی دیگر از کاربردهای نوروفیدبک، برای مقابله با مشکلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یا الکل در نوجوانان و بزرگسالان می باشد. استفاده از نوروفیدبک به این افراد کمک می کند تا راحت تر بتوانند اعتیاد خود را ترک نمایند.
برخی از هنرمندان، نوازندگان، ورزشکاران و مدیران تجاری برای ایجاد آرامش عمیق و مراقبه از نوروفیدبک استفاده می کنند. این کار موجب بهبود عملکرد و کارایی آنها می شود. نوروفیدبک به این افراد کمک می کند تا فضای ذهنی آرام تر و خلاق تری داشته باشند.
به طور کلی از نوروفیدبک در سعادت آباد می توان برای درمان صرع، اختلالات رفتاری، اختلالات کم توجهی، اوتیسم، تاخیر در رشد، افسردگی، اضطراب، صدمه و جراحت مغز، آسیب دیدگی نوزاد در حین تولد، بی خوابی و ... استفاده کرد. در برخی موارد، نوروفیدبک را همراه با سایر روش های درمانی به کار می برند.
سخن پایانی
خانم دکتر نیلوفر اسمعیلی با تکیه بر دانش، تخصص و مهارت خود اقدام به درمان بیماران با روش نوروفیدبک می نماید. وی برای این کار از تجهیزات پیشرفته و متد روز دنیا استفاده می کند. اگر شما هم با مشکلات و اختلالاتی که در مقاله به آنها اشاره شد، مواجه هستید، می توانید از خدمات نوروفیدبک در سعادت آباد استفاده کنید. خانم دکتر نیلوفر اسمعیلی همراه با تیم خود آمادگی دارند تا بهترین روش را برای درمان شما به کار گیرند. نوروفیدبک در سعادت آباد تحت نظر خانم دکتر نیلوفر اسمعیلی با هدف دستیابی به بهترین نتایج به بیماران ارائه می شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۰۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)