مطالب متنوع مطالب متنوع .

مطالب متنوع

گلدان دیوار سبز از کاربرد تا تجهیزات

گلدان دیوار سبز شرایطی را فراهم می کند تا ریشه گیاه قبل از نصب بر روی دیوار، به اندازه کافی رشد نماید. این گلدان ها به صورت مجزا بر روی دیوار سبز نصب می شوند. بنابراین می توان با توجه به طراحی دیوار سبز از ابعاد مختلف گلدان استفاده نمود.

گلدان های دیوار سبز در طرح و رنگ های مختلف تولید می شوند. یکی از ویژگی های بارز دیوارهای سبز گلدانی، قابلیت تغییر در ظاهر آنها است. شما می توانید با استفاده از تنوع رنگ و اندازه گلدان ها و نیز تنالیته رنگی برگ های گیاهان دیوار سبز، یک اثر هنری زیبا خلق نمایید. تراکم های مختلفی از گیاهان را می توان بر روی دیوارهای سبز گلدانی کشت نمود. افراد می توانند با توجه به نوع گیاه و بودجه خود، طرح مناسبی را برای دیوار سبز اجرا نمایند.

هزینه نگهداری از این دیوارهای سبز کمتر از انواع دیگر می باشد. این گلدان ها را می توان به آسانی تعویض نمود.
گلدان های دیوار سبز دارای سیستم زهکشی هوشمندی هستند که آب را به خوبی منتقل می کند. سیستم آبیاری در دیوار سبز گلدانی به شکل بسته می باشد. این امر شرایطی را فراهم می کند تا بتوان حجم موردنیاز آب را ذخیره نمود.

تجهیزات جانبی گلدان دیوار سبز
1- بدنه گلدان : در قسمت بدنه گلدان ها، 6 قلاب وجود دارد. این قلاب ها در پشت گلدان قرار دارند و به زیبایی و استحکام گلدان کمک می کنند. همه فاکتورهای مهم نصب، نگهداری و آبیاری عمودی گیاهان در طراحی گلدان های دیوار سبز در نظر گرفته می شوند. طراحی گلدان ها با استفاده از متد روزدنیا انجام می شود.


2- فیلتر آب : یکی دیگر از تجهیزات گلدان های دیوار سبز، فیلتر آب می باشد که برای تقسیم بندی آب به کار می رود.


3- صافی کف : این وسیله برای زهکش کردن بهتر آب به کار می رود. ضمن اینکه امکان استفاده بهتر از باقی مانده آب ته گلدان را نیز فراهم می کند.


4- فیکسچرها : در امنیت گلدان ها نقش مهمی ایفا می کنند و موجب می شوند تا گلدان ها به خوبی در ارتفاع نصب شوند. در دیوار سبز گلدانی، برای محکم نگهداشتن گلدان ها بر روی پنل ها از بازوهای آنتی لیفت استفاده می شود.


5- زهکش : در کف هر یک از گلدان های دیوار سبز، یک لوله تعبیه شده است. این لوله، آب اضافی را به درون گلدان پایینی هدایت می نماید. میزان هدر رفت آب در این حالت به حداقل می رسد. وقتی که آب اضافی به گلدان آخر رسید، به وسیله سیستم لوله کشی تخلیه می شود. گاهی اوقات از آن برای آبیاری مجدد استفاده می کنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۴:۰۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)